Brytyjski rząd ma nowy plan dla turystyki

lis 3, 2015 przez

Londyn most

Balaji.B (flickr)

Rząd Brytyjski przygotował nowy plan dla turystyki. Zakłada on między innym ściślejszą współpracę branży turystycznej z organizacjami regionalnymi.

Brytyjski premier David Cameron ogłosił powołanie międzyresortowej grupy, której celem będzie wdrożenie nowego planu rozwoju turystyki regionalnej w Wielkiej Brytanii we współpracy z regionalnymi izbami, regionami i branżą turystyczną – jak podaje organizacja turystyczna VisitBritain.

Rządowy plan brytyjskiej turystyki nastawiony jest na przyjezdnych gości. Szansą na zwiększenie liczby odwiedzających i to nie tylko Londyn, ale też pozostałe regiony Wielkiej Brytanii, także i w kolejnych latach jest lepsza współpraca branży z regionami. Nowy plan obejmuje 5 kluczowych obszarów. Zawarta w nich jest ściślejsza współpraca branży turystycznej z organizacjami regionalnymi. Wprowadzenie regulacji, które zwiększą konkurencyjność i atrakcyjność oferty w regionach. Odpowiednio wykształcona kadra. Rozwój projektów pobudzających turystykę kolejową. Zarządzanie gościnnością usługową.

Dla Wielkiej Brytanii turystyka przyjazdowa jest bardzo ważną gałęzią gospodarki. Wcześniejsze działania w regionach przynoszą rezultaty, dlatego warto poświęcić im więcej uwagi. Jak podaje dyrektor generalna VisitBritain Sally Balcombe – „Dodatkowy budżet na rozwój turystyki regionalnej pomoże nam oraz naszym partnerom – regionalnym izbom turystycznym, partnerom komercyjnym i przewoźnikom – polepszyć te wyniki w kolejnych latach. Naszą ambicją jest również pokazanie zagranicznym turystom, że Wielka Brytania jest różnorodna i równie ciekawa poza Londynem. Brytyjska prowincja może dostarczyć porównywalnych przeżyć” – dodaje.

W 2014 roku liczba wizyt w Londynie wzrosła o 4 procent, w Walii o 7 procent, o 11 procent w Szkocji i o 13 procent w Yorkshire – opisuje cytowana w komunikacie prasowym Sally Balcome.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.