Polak vs Amerykanin: podróże last minute i wybór wakacyjnych wojaży

Lip 29, 2014 przez

last minute

Iztok Alf Kurnik, flickr

Z ostatnich badań wynika, że nie ma aż tak dużo różnic pomiędzy przeciętnym turystą z Ameryki a podróżującym Polakiem. Obaj poszukują ofert przede wszystkim w Internecie i głównie za pośrednictwem sprawdzonych stron biur podróży, obaj decydują się na spersonalizowaną ofertę i korzystają z opcji last minute.

Tym, co odróżnia, według badań przeprowadzonych przez Sociomantic Labs, te dwie grupy turystów to przede wszystkim rodzaj odbiorcy docelowego oferty – klient biznesowy i indywidualny. W Stanach Zjednoczonych najczęściej z ofert last minut częściej korzystają biznesmeni, którzy planują swoje wyjazdy służbowe, natomiast w Polsce przeważająca część wybierających takie oferty to klienci indywidualni.

Amerykańscy biznesmeni rzadziej, niż Polacy, korzystają z porównywarek ofert. Wynika to z faktu, że biura podróży oferują firmom pakiety usług podróżnych i programy lojalnościowe, zawierające dodatkowe zniżki i bonusy. Polski turysta indywidualny natomiast coraz częściej porównuje oferty różnych biur za pośrednictwem takich platform, by wybrać najbardziej optymalne warunki podróży i wypoczynku dla siebie.

Obie grupy turystów natomiast bardzo wysoko cenią sobie komfort podróżowania. Amerykańscy biznesmeni stawiają nawet na elastyczność w dopasowaniu połączeń ponad koszt podróży, który jest najważniejszy dla Amerykanów w przypadku wyborów indywidualnych.

Jeśli chodzi o odległość terminu wyjazdu od rozpoczęcia poszukiwań destynacji, polskim klientom indywidualnym jest znacznie bliżej do amerykańskiego biznesu, niż przeciętnego Amerykanina. Wybieramy najchętniej miejsca, do których podróżować będziemy w czasie krótszym, niż następne 3 tygodnie, czyli oferty last minute w określonym, wysokim standardzie.

Polacy na wakacjach, bardziej niż Amerykanie, cenią sobie komfort: aż 63 proc. wyjeżdżających za granicę wybiera hotele cztero- i pięciogwiazdkowe. Podobnie jest z wyborem posiłków. Ponad 76 proc. Polaków rezerwujących podróże wybiera opcję all inclusive.

Tagi:

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *