Od 31 marca 2013 loty podrożeją

Lut 22, 2013 przez

Zgodnie z nowymi zasadami wprowadzonymi przez Unię Europejską, wszystkie linie lotnicze będą musiały wprowadzić dopłaty do biletów naliczane za emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Oznacza to, ze automatycznie podrożeją też usługi biur turystycznych, które oferują wycieczki z wliczonym w ogólną cenę kosztem przelotu w miejsce docelowe. Opłaty środowiskowe będą naliczane przy każdym locie już od 31 marca tego roku. W związku z tym od 15 stycznia b.r. linie lotnicze dodają stosowne kwoty do dokonywanych rezerwacji.

Pocieszeniem dla klientów może być fakt, że opłaty środowiskowe nie są wysokie i wahają się w granicach 10-30zł przy jednym bilecie. Konkretny koszt zależy od miejsca, w jakie się wybieramy. Jeśli chodzi o podwyżki w agencjach turystycznych, to są one zależne od danej jednostki. Niektóre biura doliczają kilkanaście złotych, inne nawet 50zł. Ci, którzy chcieliby jeszcze skorzystać z wycieczek bez dopłaty za emisję CO2, mogą wybrać jedną z ofert tych biur, które proponują przedsprzedaż podróży na sezon letni 2013 z gwarancją stałej ceny.

Mimo tego, że duża część touroperatorów już teraz podnosi ceny swoich usług, to wciąż jeszcze istnieją również tacy, którzy na razie czekają na konkretne kroki linii lotniczych i nie zmieniają cennika, dopóki nie będzie wiadomo, jak ostatecznie ukształtują się koszty podróży przy uwzględnieniu opłaty za emisję CO2. Podkreślają przy tym, że na razie nic w tej kwestii nie jest pewne, dlatego nie ma potrzeby, by straszyć klientów wyższymi opłatami. Niemniej jednak, przyznają, że jeśli dopłaty środowiskowe do biletów lotniczych okażą się być wyższe niż 10zł, to z pewnością przełoży się to na podniesienie cen wycieczek zagranicznych.

Dla agencji turystycznych podwyżka cen biletów jest bardzo niekomfortowa. Usługi, jakie oferują i tak podrożały w stosunku do poprzedniego roku i to o ok. 10%. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest m.in. wzrost wartości najważniejszych walut, czy ewentualność podniesienia cen ropy na światowych rynkach. Kiedy ceny dodatkowo pójdą w górę z powodu zwiększonych opłat lotniczych, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że kosztowne podróże zaczną się gorzej sprzedawać. Problemem dla biur jest też wspomniana wcześniej przedsprzedaż biletów. Zgodnie z jej założeniami, nie mogą podnieść cen, więc będą musieli pokryć dopłaty z własnych zasobów.

Tagi:

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *