Orbis przejmuje 46 hoteli w 16 krajach świata!

Sty 16, 2015 przez

Orbis

Słynna polska spółka turystyczna Orbis zainwestowała 142,3 mln euro w 46 hoteli leżących w 16 różnych krajach świata! To największy jednorazowy zakup, na jaki podmiot zdecydował się w całej swojej historii.

Popularna polska spółka turystyczna Orbis zdecydowała się na zakup 46 hoteli. Obiekty znajdują się w 6 różnych krajach Europy Środkowej. Są to Bułgaria, Rumunia, Węgry, Polska, Czechy, Słowacja. Co istotne, 38 spośród nich to hotele, które już istnieją, natomiast 8 kolejnych ma dopiero powstać. W gronie tych planowych, 3 mają być zarządzane, natomiast 5 ma być traktowanych jako franczyza. Łączna wartość wszystkich tych transakcji wyniosła 142,3 miliona euro, co czyni ją największą jednorazową inwestycją polskiego touroperatora i właściciela hoteli. Jak wyliczyli właściciele Orbisu, dzięki temu nabytkowi, EBITDA spółki wzrośnie o ok. 40%.

Jak nietrudno jest się domyślić, na wszystkie te zakupy Grupa Orbis nie była w stanie przeznaczyć samych oszczędności. Z danych wynika, że na inwestycje przeznaczono jedynie 20% środków własnych spółki, natomiast pozostałe 80% to pieniądze pochodzące z kredytów. Zaciągnięto je w dwóch różnych bankach – Pekao S.A. oraz Societe Generale.

Orbis przejął 99,92% udziałów w węgierskiej spółce Accor Pannonia Hotels Zrt., a do tego 100% udziałów w rumuńskiej Accor Hotels Romania S.R.L., 100% udziałów w czeskiej spółce Katerinska Hotel s.r.o. oraz całość udziałów w polskich Hotel Muranowska i Hotek Polska. Dodatkowo rodzima spółka podpisała z Accor umowę licencyjną, na mocy której do 2035r. ma prawo do prowadzenia działalności hotelowej pod jej szyldem. Umowa jasno określa kraje, w których Orbis ma prawo działać na jej zasadach. Są to Polska, Czechy, Słowacja, Słowenia, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Mołdawia, Rumunia, Macedonia, Czarnogóra, Serbia, Chorwacja, Bośnia i Hercegowina oraz Bułgaria. Przez co najmniej 10 lat Orbis posiada te uprawnienia na wyłączność.

Jak przewiduje zarząd Grupy Orbis, podpisana umowa ma przynieść spółce same korzyści. Przede wszystkim pozwoli jej wejść na nowe rynki, a zakłada się, że będą one bardzo dochodowe. Top natomiast ma przełożyć się na wzrost zysków jednostki zapewniając jej dużo bardziej dynamiczny rozwój niż ten obserwowalny w ostatnich latach. Orbis chce w ten sposób wzmocnić swoją pozycję w naszej części kontynentu, jednocześnie podnosząc jakość i zwiększając efektywność sieci hoteli.

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *