Polski turysta jest traktowany gorzej. Dlaczego?

Sie 20, 2013 przez

Hotel

Beach650, flickr

Chociaż nie jest to normą, to wielu polskich turystów twierdzi, że w trakcie wakacyjnych wyjazdów jesteśmy traktowani gorzej niż wczasowicze z innych, głównie zachodnich części Europy. Według specjalistów, rzeczywiście możliwe jest występowanie takich różnic w standardach obsługi klientów. Przede wszystkim, jest to powodowane faktem, że większość obsługi w przeróżnych punktach handlowych i usługowych zdaje sobie sprawę, iż to obcokrajowcy dysponują większą kwotą do wydania w trakcie urlopu. Liczy się więc na to, że im lepiej zostaną obsłużeni, tym więcej gotówki zostawią w kasie danego hotelu, lokalu gastronomicznego czy innego punktu.

Poza samą gotówką trafiającą do kasy, obsługa liczy zazwyczaj również na napiwki, które w wielu zachodnich krajach są niemal normą. Duża grupa Polaków nie zostawia napiwków, a przez to obsługa automatycznie darzy ich mniejszą sympatią niż obcokrajowców. Jeśli już dajemy napiwki, to z reguły są one niższe niż w przypadku turystów z innych państw. Warto więc być milszym dla innego wczasowicza, ponieważ wiąże się to z wyższym zarobkiem.

Jeżeli korzystamy z ofert biur podróży i zauważamy, że turyści z innych krajów są lepiej traktowani w hotelu, hotelowej restauracji czy innych obiektach standardowo odwiedzanych w czasie urlopu, to warto wziąć pod uwagę fakt, że najprawdopodobniej zagraniczni wczasowicze wykupili rozszerzony pakiet usług. Obcokrajowcy częściej korzystają z opcji all inclusive. Oznacza to, że z góry opłacają znacznie więcej usług niż tylko podstawowe noclegi i wyżywienie.

Poza tym, zagraniczni turyści – głównie Niemcy i Francuzi chętniej korzystają z dodatkowych atrakcji udostępnianych w hotelach. Nie hamują się z wydawaniem pieniędzy i dość szybko można zauważyć, że są w stanie pozostawić w hotelowej kasie naprawdę sporą sumę, jeżeli tylko pracownicy zapewnią im komfortowe warunki pobytu i sympatyczną obsługę.

Można więc zauważyć, że gorsze traktowanie polskich turystów wcale nie ma związku z naszą narodowością. Chodzi głównie o to, że po prostu jesteśmy bardziej oszczędni, a przez to usługodawcy nie mogą na nas zarobić tyle ile w przypadku zagranicznych wycieczkowiczów. Naturalnym jest zatem, że bardziej przykładają się do obsługi tych klientów, którzy dadzą im szansę znacznie większego zarobku.

Tagi:

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *