Fundusz gwarancyjny, promocja Polski i nowe plany ministerstwa

Sty 20, 2016 przez

turystyka

Ministerstwo Sportu i Turystyki chce zainwestować w promocję Polski, rozwinąć turystykę krajową oraz zabezpieczyć turystów przed ewentualną niewypłacalnością biur podróży. Przedstawiono już najważniejsze założenia na ten rok.

Ministerstwo Sportu i Turystyki ma bardzo ambitne plany na cały rozpoczęty niedawno rok. O najważniejszych założeniach na kolejnych 12 miesięcy opowiedział minister Witold Brańka, który oficjalnie przedstawił podstawowe plany swojego resortu. Jedną z najważniejszych kwestii ma być promocja Polski, która pozwoli doprowadzić do wyraźnego ożywienia w całej branży.

Niemniej jednak, resort chciałby skupić się na rozwoju turystyki krajowej. Pomóc mają w tym akcje promocyjne „Polska za pół ceny” i „Wypoczywaj w kraju”. W pierwszym przypadku chodzi o przekonanie samorządów i jednostek gospodarczych, by we wrześniowe weekendy lub przez cały wrzesień oferowały swoje usługi w cenach o połowę niższych. Wrzesień ma być miesiącem obniżek, ponieważ to wtedy obchodzimy Światowy Dzień Turystyki. Druga akcja ma obejmować promowanie miejsc znajdujących się w naszym kraju i będących świetną alternatywą dla wycieczek zagranicznych. Okazją do promocji kraju mają być też Światowe Dni Młodzieży, które w lipcu odbędą się w Krakowie. Ponadto planowana jest akcja reklamująca nasz kraj podczas piłkarskich Mistrzostw Europy we Francji.

Oprócz tego resort sportu i turystki chce wprowadzić turystyczny Fundusz Gwarancyjny, który będzie zabezpieczeniem dla turystów na wypadek upadłości biur podróży. Sytuacje z poprzednich lat pokazały, że w takich przypadkach urlopowicze mają problemy z uzyskaniem pomocy, zwrotu środków czy odszkodowania za nieudane wakacje. Fundusz miałby być kontrolowany przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i miałby polegać na wzmocnieniu zabezpieczeń finansowych, z których korzystają biura turystyczne. Miałby to być II filar zabezpieczeń, który byłby wykorzystywany w przypadku, gdy biuro nie jest w stanie opłacić swoim klientom bezpiecznego powrotu do kraju.

Jeszcze jedną kwestią, którą chce zająć się w tym roku resort sportu i turystyki jest ujednolicenie identyfikacji wizualnej kraju. Chodzi o spójną koncepcję wizerunku kraju tak, by obcokrajowcy mogli lepiej rozpoznawać Polskę na podstawie jej najważniejszych symboli.

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *