Fundusz gwarancyjny, promocja Polski i nowe plany ministerstwa

sty 20, 2016 przez

turystyka

Ministerstwo Sportu i Turystyki chce zainwestować w promocję Polski, rozwinąć turystykę krajową oraz zabezpieczyć turystów przed ewentualną niewypłacalnością biur podróży. Przedstawiono już najważniejsze założenia na ten rok.

Ministerstwo Sportu i Turystyki ma bardzo ambitne plany na cały rozpoczęty niedawno rok. O najważniejszych założeniach na kolejnych 12 miesięcy opowiedział minister Witold Brańka, który oficjalnie przedstawił podstawowe plany swojego resortu. Jedną z najważniejszych kwestii ma być promocja Polski, która pozwoli doprowadzić do wyraźnego ożywienia w całej branży.

Niemniej jednak, resort chciałby skupić się na rozwoju turystyki krajowej. Pomóc mają w tym akcje promocyjne „Polska za pół ceny” i „Wypoczywaj w kraju”. W pierwszym przypadku chodzi o przekonanie samorządów i jednostek gospodarczych, by we wrześniowe weekendy lub przez cały wrzesień oferowały swoje usługi w cenach o połowę niższych. Wrzesień ma być miesiącem obniżek, ponieważ to wtedy obchodzimy Światowy Dzień Turystyki. Druga akcja ma obejmować promowanie miejsc znajdujących się w naszym kraju i będących świetną alternatywą dla wycieczek zagranicznych. Okazją do promocji kraju mają być też Światowe Dni Młodzieży, które w lipcu odbędą się w Krakowie. Ponadto planowana jest akcja reklamująca nasz kraj podczas piłkarskich Mistrzostw Europy we Francji.

Oprócz tego resort sportu i turystki chce wprowadzić turystyczny Fundusz Gwarancyjny, który będzie zabezpieczeniem dla turystów na wypadek upadłości biur podróży. Sytuacje z poprzednich lat pokazały, że w takich przypadkach urlopowicze mają problemy z uzyskaniem pomocy, zwrotu środków czy odszkodowania za nieudane wakacje. Fundusz miałby być kontrolowany przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i miałby polegać na wzmocnieniu zabezpieczeń finansowych, z których korzystają biura turystyczne. Miałby to być II filar zabezpieczeń, który byłby wykorzystywany w przypadku, gdy biuro nie jest w stanie opłacić swoim klientom bezpiecznego powrotu do kraju.

Jeszcze jedną kwestią, którą chce zająć się w tym roku resort sportu i turystyki jest ujednolicenie identyfikacji wizualnej kraju. Chodzi o spójną koncepcję wizerunku kraju tak, by obcokrajowcy mogli lepiej rozpoznawać Polskę na podstawie jej najważniejszych symboli.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.