LOT wprowadza nowe stawki w klasie ekonomicznej

Cze 2, 2014 przez

samolot LOT

GOVER

Sytuacja gospodarcza w Polsce ulega poprawie, polepsza się kondycja firm, a to sprawia, że przedsiębiorstwa coraz śmielej inwestują w rozwój. Zdecydowały się na to także linie lotnicze LOT, które wprowadzają nowe taryfy. Zmiany będą widoczne w najpopularniejszej klasie, czyli tej ekonomicznej. Przede wszystkim, podwyższony ma zostać standard obsługi pasażerów. Cena standardowego biletu będzie teraz obejmowała już nie tylko sam przelot, ale również udogodnienia takie, jak posiłek, napój, a nawet prasa.

Co ciekawe, ceny za takie usługi wcale nie będą wygórowane. Prezes linii lotniczych LOT zaznaczył, że koszt biletu wraz ze wspomnianymi udogodnieniami nie będzie przekraczał górnej granicy cenowej biletów w klasie ekonomicznej. Argumentując decyzję spółki o wprowadzeniu takich zmian podkreślił, że podwyższanie standardu pełnionych usług jest konieczne, ponieważ rosną oczekiwania pasażerów, którzy przywykli już do lepszej usługi oferowanej przez zagraniczne linie lotnicze i podobnych warunków oczekują od rodzimego przewoźnika. Żeby móc zachować dotychczasową popularność, LOT musiał wiec zdecydować się na podniesienie jakości obsługi podróżujących. Niemniej jednak, poza podnoszeniem standardów, firma zdecydowała się również na wprowadzenie oferty dla osób, którym zależy na maksymalnych oszczędnościach. Będą one mogły wykupić bilet obejmujący wyłącznie przelot, bez jakichkolwiek udogodnień. Dzięki rezygnacji z podwyższonego standardu obsługi, pasażerowie będą mogli zapłacić nawet o 30% mniej niż obecnie. Należy jednak zaznaczyć, że nawet za bagaż rejestrowany będzie już trzeba dopłacić. Według prezesa Sebastiana Mikosza, taka opcja powinna być szczególnie interesująca dla turystów, którym nie zależy na wysokiej jakości przelotu. Może być też dobrą propozycją dla wszystkich osób, które odbywają krótkodystansowe loty.

LOT mógł pozwolić sobie na inwestycje w lepszej jakości obsługę głównie po tym, jak okazało się, że ubiegłoroczny zysk spółki był wręcz rewelacyjny. Dochody netto wynoszące 26 milionów złotych dały rezultat najlepszy od 2008 r. Mimo to, linie lotnicze odnotowały też porażki, a największą z nich była utrata aż 5% pasażerów – o tyle mniej osób skorzystało z oferty LOT-u w porównaniu do wyniku z 2012 r. Nieciekawa jest też sytuacja w kadrach LOT-u, w których prowadzony jest program dobrowolnych rezygnacji z pracy.

Tagi:

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *