Agencje turystyczne sprzedają coraz mniej

gru 16, 2014 przez

zwiedzanie online

Agencje turystyczne, by przetrwać, zmuszone są dostosować metody sprzedaży do aktualnych wymagań klientów, którzy coraz chętniej szukają opcji wypoczynku za pośrednictwem internetu, rezygnując z wizyty w biurze podróży.

W Europie Zachodniej sprzedaż pakietów turystycznych przez internet wzrosła w mijającym roku dwukrotnie. Największy wzrost takiej formy sprzedaży odnotowano w Skandynawii, Wielkiej Brytanii i Niemczech, a w Szwajcarii agencji turystycznych praktycznie już nie ma. Poszczególne biura podróży dostrzegają potrzebę zmniejszania liczby agencji, przy jednoczesnym zwiększaniu nakładów na działalność turystyczną w sieci. Jedna z najstarszych światowych agencji turystycznych, brytyjski Thomas Cook przyznał, że w poprzednim roku rozliczeniowym koncern odnotował zmniejszenie obrotów z 11,7 mld euro do 10,8 ml euro, przy wzroście z działalności operacyjnej z 331 mln euro do 407 mln euro. Dlatego też w najbliższej przyszłości zamierza rozwijać internetową sprzedaż ofert.

Klientami tradycyjnych biur podróży coraz częściej pozostają w większości osoby starsze, przyzwyczajone do funkcjonującego od lat modelu wyboru urlopu z katalogów oferowanych u agentów. Ten model odrzuca pokolenie ludzi młodych, którzy często znajdują cel podróży w ostatniej chwili, korzystając z laptopów czy coraz częściej smartfonów. Nowe technologie dają im możliwości rezerwacji bez ruszania się z domu, skracając czas od podjęcia decyzji do momentu wyjazdu, a wiele usług dodatkowych dzięki urządzeniom mobilnym można rezerwować nawet podczas trwania podróży.

Atutem biur turystycznych w tradycyjnej formule jest niewątpliwie doradztwo ukierunkowane na potrzeby pojedynczego klienta. Podnoszenie jakości usług, profesjonalizm i kompetencja obsługi mogą przyciągnąć bardziej wymagających klientów, którzy szukają nieszablonowych wakacji. Niektóre z biur szukają partnerów z zupełnie innej branży, by móc sprzedawać wycieczki w pakietach z innymi towarami. Dobrym przykładem na takie działanie jest Eurotours, którego polski oddział nawiązał współpracę z delikatesami Alma, tworząc nową usługę almatravel.eu.

Tagi:

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.