Coraz niższe ceny w biurach podróży – rok spadkowy?

Cze 20, 2016 przez

Wieża Eiffla - Paryż

joelpk (flickr)

Rok, który zapowiada się spadkowo dla biur podróży, może okazać się całkiem udany dla turystów. Niskie ceny wycieczek czarterowych zachęcają do zwiedzania świata. W niektórych przypadkach taniej jest aż o 70%!

Bieżący rok nie będzie udany dla biur podróży oferujących czarterowe wycieczki zagraniczne. Okazuje się, że mocne przeceny w kilku agencjach doprowadziły do wyjątkowo trudnej sytuacji. Zarówno w mniejszych, lokalnych biurach, jak i w ogólnokrajowych, popularnych podmiotach ceny są nawet o 70% niższe i dotyczy to praktycznie wszystkich pozycji w ofercie. To wiadomość dobra dla podróżników, ale kiepska dla touroperatorów.

Inicjatorem drastycznych przecen było biuro podróży Rainbow, a w ślad za nim poszły m.in. Wezyr Holiday, Itaka czy SunFun. O tym, jak duża jest skala obniżek, świadczy m.in. fakt, że na tygodniowe wczasy zagraniczne można wylecieć już za mniej niż 400 zł na osobę! Co prawda, to opcja w standardzie ekonomicznym i bez wyżywienia, jednak oferty dla klientów nieco bardziej wymagających, wcale nie są wyraźnie droższe. Do Bułgarii, Grecji czy Chorwacji w ofercie z dwoma posiłkami i zakwaterowaniem w 4-gwiazdkowym hotelu można bez większego problemu dotrzeć już za mniej niż 500 zł.

Poza przecenami zapoczątkowanymi przez same biura, eksperci wymieniają także inne powody niskiej sprzedaży i spadających cen. Zwracają uwagę na trwające właśnie we Francji Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Specjaliści uważają, że biurom podróży szkodzi dobra postawa Polaków, a ich szybsze odpadnięcie z turnieju może nieco poprawić wyniki sprzedażowe agencji. Na mniejsze zainteresowanie turystów zagranicznymi wycieczkami bezustannie wpływa też ryzyko zamachów terrorystycznych.

Eksperci podkreślają, że spadek cen szkodzi rynkowi nie tylko ze względu na niższe dochody, ale też z uwagi na zmianę zachowań klientów. Zamiast wykupować wycieczki z odpowiednim wyprzedzeniem, wiele osób czeka do ostatniej chwili, by mieć pewność, że wybrali najtańszą możliwą opcję. To natomiast nadwątla finanse touroperatorów i utrudnia im zachowanie płynności finansowej. Problem jest tym mocniej odczuwalny, że nawet przy obecnych, niskich cenach, popyt wciąż nie jest imponujący. W czerwcu tego roku sprzedano o 9,2% mniej wycieczek niż rok wcześniej. W dodatku tempo spadków przyspiesza z każdym miesiącem.

Tagi:

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *