Hotele czekają tłuste lata

Sty 27, 2015 przez

Hotel

Beach650, flickr

Noclegi w hotelach cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. To natomiast sprawia, że na terenie kraju wzrasta liczba takich obiektów. Według ekspertów, sytuacja na rynku hotelowym będzie się jeszcze poprawiała.

Choć na razie korzystają na tym głównie duże marki zagraniczne, to jednak rośnie też liczba polskich sieci hotelowych, które z coraz większym zadowoleniem liczą zyski. Kondycja w branży jest coraz lepsza, a eksperci twierdzą, że ten stan rzeczy utrzyma się także w przyszłości. Polacy zaczynają zwracać uwagę już nie tylko na ceny, ale też na komfort wybieranych noclegów, a to rodzi potrzebę wznoszenia nowoczesnych hoteli.

Wśród najważniejszych inwestycji zakończonych w ubiegłym roku w Polsce był działający od września Hampton by Hilton Warsaw City Centre będący największym obiektem tej marki znajdującym się poza granicami USA. Liczy sobie 300 pokojów z wieloma udogodnieniami, m.in. TV z 40 kanałami i szerokopasmowym WiFi. Hotelowi goście mają też całodobowy dostęp do baru i centrum biznesowego z biblioteką. Mogą również korzystać z siłowni. W cenę noclegu wliczane jest śniadanie w formie bufetu z opcją 6 ciepłych dań.

W Polsce znajdują się łącznie 4 hotele marki Hampton by Hilton wchodzącej w skład sieci Hilton Worldwide. Planowana jest też budowa 5 kolejnych obiektów. Ponadto mamy 2 hotele DoubleTree by Hilton, a dwa następne mają wkrótce zostać wybudowane. Na polskim rynku hotelowym chce zaistnieć jeszcze szereg innych marek. Są to m.in. Steigenberger, Vastint Hospitality czy Choice Hotels. Na terenie naszego kraju działają już też hotele należące do sieci Starwood i Louvre Hotels Group. Eksperci są jednak przekonani, że zainteresowanych będzie dużo więcej, a udział zagranicznych marek w polskim rynku hotelowym wyraźnie wzrośnie.

Specjaliści zauważają, że rodzimy rynek hotelowy ma duży potencjał. Praktycznie z roku na rok zwiększa się liczba odwiedzających nas turystów. Resort sportu i turystyki szacuje, że między 2013 a 2014 rokiem ich liczba wzrosła o ok. 700 tysięcy. Warto dodać, że z reguły decydują się oni na zakwaterowanie w hotelach. Duży jest również nasz popyt wewnętrzny – ok. 70% gości hoteli to rodacy. Mamy też kilka dużych rynków lokalnych, jak choćby Warszawa i Trójmiasto, gdzie zapotrzebowanie na wysokiej klasy hotele praktycznie nie maleje.

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *