Upadłość biura OK Services Travel

sty 13, 2014 przez

OK Services Travel

Zgodnie z informacją, która pojawiła się w mediach w pierwszym tygodniu tego roku, biuro turystyczne OK. Services Travel zbankrutowało. Jego klienci mają 2 miesiące na zgłoszenie wierzytelności. Tylko ci, którzy zwrócą się z problemem nieodzyskanych pieniędzy do Sadu Rejonowego w Bielsku-Białej, będą mieli szansę na odzyskanie wierzytelności. Zawiadomienia o pieniądzach utraconych w związku z upadłością bielskiego biura podróży należy przesyłać droga pocztową.

Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej wydał decyzję w sprawie upadłości biura podróży OK. Services Travel już 15 listopada minionego roku, a tamtejszy Urząd Marszałkowski przypomniał niedawno, że wszyscy poszkodowani klienci mają tylko 2 miesiące na zgłoszenie roszczeń w celu odzyskania wierzytelności. Sprawa dotyczy tych osób, które wykupiły wycieczki w biurze, ale nie zdążyły na nie pojechać z powodu bankructwa firmy. Jako, że polisa ubezpieczeniowa należąca do biura była bardzo niska i wynosiła tylko nieco ponad 58 tysięcy złotych, to nie wystarczyło środków na to, by wszystkim klientom oddać ich należności.

Agencja turystyczna nie starała się ukrywać swoich problemów i kiedy było już pewne, że nie jest w stanie opłacić swoim klientom zaplanowanych podróży, to jej właściciele sami zgłosili się do śląskiego Urzędu Marszałkowskiego przyznając, że zbankrutowali. Dzięki temu, udało się uniknąć problemów znanych z poprzednich lat, gdy biura podróży wysyłały turystów zagranicę, ale nie były już w stanie opłacić im powrotu do Polski. Ogłaszając upadłość, OK. Biuro Services Travel odwołało wycieczki do Bułgarii, Chorwacji oraz na Korfu.

Chociaż nie ma jeszcze oficjalnych statystyk dotyczących liczby biur podróży, które ogłosiły upadłość w 2013r., to jednak kryzys w branży widoczny jest już od paru lat. W ciągu pierwszych 6 miesięcy ubiegłego roku ponad 450 biur deklarowało problemy finansowe. Łączna suma ich długów przekraczała natomiast 8,8 miliona złotych. Wielu touroperatorów nie ukrywało przy tym, że wpłaty od nowych klientów służą im do regulowania innych zaległości, a to oznacza, że ubezpieczenia dla wycieczkowiczów są minimalne i z reguły niewystarczające na zapewnienie turystom odpowiedniej pomocy i rekompensaty w razie niewypłacalności biura. Eksperci wciąż ostrzegają, by przed skorzystaniem z usług biura, zdobyć o nim jak najwięcej informacji mogących potwierdzić jego kondycję finansową.

Tagi:

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.